Meddelande ikon

Upplever du problem med din TV eller internet?

Har Vätterhem bytt till Telia i ditt hus och du har problem med TV eller internet? Prova först att starta om all utrustning, dra ut sladden och testa igen. Kontakta därefter din tjänsteleverantör för att kolla vad som inte fungerar. Fungerar det fortfarande inte, ring Vätterhem på 036-19 94 95.

Stäng fönster

Vanliga begrepp

Uthyrningsregelverket för 2024

Här kan du ladda ner och läsa om Vätterhems uthyrningsregler.

LADDA NER

Sökande
En fysisk person som idag inte har ett aktivt avtal hos Vätterhem. 

Hyresgäst
En fysisk person som har ett aktivt hyresavtal för en lägenhet hos Vätterhem. 

Kund
Både sökande och hyresgäster. 

Köpoäng
Grunden för att fördela lägenheter är köpoäng. Ju längre du stått i kö, desto fler poäng har du. Det ökar chansen att få en lägenhet du vill ha.

Mina sidor
Den digitala kontaktytan med Vätterhem. Du loggar in via vår webbplats vatterhem.se.

Som sökande kan du använda Mina sidor för att

• aktivera dig i bostadskö
• se dina köpoäng
• anmäla intresse för en ledig lägenhet
• ladda upp intyg i samband med intresseanmälan. (Dessa rensas bort automatiskt efter 90 dagar)

Som hyresgäst kan du använda Mina sidor för att

• se dina hyresavier
• se din förbrukning av värme och vatten
• hitta kontaktpersoner när du behöver nå oss.
• se ditt avtal
• säga upp ditt avtal