Inflyttning
När du tecknat lägenhetsavtal får du en folder med information från oss. Där framgår var och när du kan kvittera ut nycklar till din lägenhet, men också information om din lägenhet och området, elavtal, TV-utbud med mera.
Du behöver teckna en hemförsäkring redan från inflyttningsdagen som skyddar ditt hem och dina saker, till exempel om du råkar ut för en brand, vattenskada eller inbrott. Den kan täcka höga kostnader som du annars måste stå för själv.
Kort före din inflyttning får du mer lokal information från förvaltningskontoret, där det bland annat framgår vilka personer som är dina närmaste kontakter, öppet- och telefontider samt kontakternas telefonnummer.
I samband med inflyttning, eller kort därefter, får du också protokoll från avflyttning, där det framgår om något behöver repareras eller underhållas i lägenheten.
När du flyttar är det viktigt att göra en flyttanmälan till Skatteverket så att du får rätt folkbokföringsadress. Gör din anmälan i förväg eller senast en vecka efter flytten. Skatteverket sprider din nya adress till flera myndigheter och företag. Vill du ha eftersändning av annan post får du beställa det hos Svensk adressändring mot en avgift.
Tack för ditt bidrag!
Hjälpte information på den här sidan dig?