Meddelande ikon

Upplever du problem med din TV eller internet?

Har Vätterhem bytt till Telia i ditt hus och du har problem med TV eller internet? Prova först att starta om all utrustning, dra ut sladden och testa igen. Kontakta därefter din tjänsteleverantör för att kolla vad som inte fungerar. Fungerar det fortfarande inte, ring Vätterhem på 036-19 94 95.

Stäng fönster

Uppsägning och avflyttning

Uppsägningstid

Uppsägningstiden är tre månader räknat från det månadsskifte som inträder efter uppsägningsdatum.
Detta görs skriftligen och skickas till eller genomförs personligen på Vätterhems kontor. Du kan också säga upp din lägenhet digitalt på Mina sidor. Efter eller i samband med uppsägning får du en skriftlig bekräftelse.

 

Avflyttning

Du som hyresgäst är enligt hyreslagen skyldig att medverka vid visning av lägenheten. Inför din avflyttning får du skriftlig information från Vätterhem om vad som är viktigt att tänka på före och i samband med din avflyttning.

 

Till exempel

  • Uppsägning av el- och teleabonnemang
  • Gör en flyttanmälan till Skatteverket
  • Din skyldighet att låta Vätterhem visa din lägenhet för kommande hyresgäster
  • Inlämning av samtliga till lägenhetsnycklar senast kl. 12.00 på första vardagen efter att ditt kontrakt gått ut
  • Vätterhems besiktning av lägenheten vid avflyttning genomförs så snart du lämnat in dina nycklar eller senast på avflyttningsdagen
  • Lägenheten ska lämnas hel och ren
  • Utrustning som tillhör lägenheten ska vara komplett
  • Lägenheten och tillhörande förråd ska vara tomma
  • Inget privat får lämnas kvar i eller utanför fastigheten

 

Tack för ditt bidrag!

Hjälpte information på den här sidan dig?

Vätterhem loading