Vi söker en Förvaltningssamordnare till Råslätt

Nu söker vi en förvaltningssamordnare till vårt förvaltningskontor på Råslätt. Som förvaltningssamordnare hos Vätterhem får du en aktiv och utåtriktad roll där du främst arbetar i vår reception. Du blir vårt ansikte utåt och får jobba med något som engagerar oss alla på Vätterhem – bostaden.

Som samordnare får du ett varierat och utmanande arbete där du ger våra hyresgäster förstklassig service samtidigt som du är ett ovärderligt stöd i verksamheten. Jag har varit på Råslätt sen 2018 och tycker att variationen är roligast. Du är delaktig i det mesta, allt från uthyrningsprocessen, nyckelhantering, beställningar, kontakt med hyresgäster och entreprenörer med mera. Låter det intressant är detta jobb för dig!

 

/Ester

 

 

 

 

Vi söker dig som vill ta vid arbetet i vår reception med ett stort engagemang och ett proffsigt kundbemötande. På förvaltningsområde Råslätt får du totalt 53 kollegor där förvaltare Marie Söderberg blir din närmsta chef. I det närmsta teamet ingår två medarbetare som även dem arbetar som förvaltningssamordnare.

 

Arbetsuppgifter

Du är vårt ansikte utåt och arbetar främst i vår reception, men en rolig del i arbetet är att du emellanåt befinner dig runtom i vårt bostadsområde, vid exempelvis lägenhetsvisningar. Det är ett utmärkt sätt att komma nära verksamheten. I rollen får du naturligt många trevliga kontakter som alla är i behov av din service, framför allt våra hyresgäster men även andra externa aktörer samt interna kollegor och chefer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Förbesiktning och visning av lägenheter
  • Delaktighet i in- och utflyttningsprocessen
  • Nyckelhantering
  • Inköp och fakturering
  • Kund- och entreprenörskontakter
  • Felanmälningar
  • Administrativt stöd till övriga funktioner på förvaltningen
  • Dagligt arbete i receptionen

 

Kvalifikationer

För att lyckas i tjänsten har du en slutförd gymnasieutbildning och minst tre års erfarenhet av administrativt arbete. Det är viktigt att du förstår betydelsen av ett flexibelt och servicemedvetet kundbemötande. För oss innebär det att du är van vid problemlösning och att hjälpa kunder genom ett professionellt och respektfullt bemötande, oavsett situation.

Tjänsten kräver goda kunskaper i att kommunicera på svenska, i både tal och skrift. Det är viktigt att du når fram till mottagaren med rätt information och i rätt tid, både externt och internt. Behärskar du även andra språk än svenska ser vi det som meriterande. Du kan arbeta i Officepaketet och är van vid att arbeta i olika datasystem.

Vi ser det som meriterande med tidigare erfarenhet från arbete som förvaltningssamordnare eller motsvarande, men det är inte ett krav.

 

Din person

Som person har du en hög social kompetens och förstår vikten av kundbemötande och leverans av hög kvalitet. Du är duktig på att planera och prioritera dina arbetsuppgifter. Tack vare dessa egenskaper har du förmågan att behålla fokus och servicekänsla även i perioder av hög arbetsbelastning.

Du ser vad som behöver göras, får saker att hända och inser vikten av att dela med dig av information och kunnande, både till kollegor och hyresgäster. Vi söker dig som har en positiv grundinställning och förmågan att lyssna in din omgivning. Du ser det som en självklarhet att medverka i lagarbetet för att på bästa sätt nå våra mål. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.

Vi utgår från vår värdegrund LUTA; Långsiktighet, Utveckling, Trygghet och Ansvar, i allt vi gör. Som medarbetare hos oss är det viktigt att du aktivt arbetar utifrån dessa ledord.

 

Vårt erbjudande till dig

  • Ett mångsidigt och fritt arbete där du själv har möjlighet att påverka din arbetsdag.
  • En arbetsplats där vi kontinuerligt ser till medarbetarnas utveckling och trivsel.
  • Internutbildning vid behov, samt de verktyg du behöver för att du ska lyckas i ditt arbete.

 

Övrig information och ansökan

Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid, med start omgående eller efter överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Placering är Vätterhems förvaltningskontor på Råslätt.

För ytterligare information är du välkommen att kontakta Marie Söderberg, Bitr.förvaltningschef/förvaltare via telefon: 036-19 94 70, eller mail: marie.soderberg@vatterhem.se

Kollektivavtal finns med Vision. Fackliga frågor besvaras av Nicklas Johansson via telefon: 036-19 94 39, eller mail: nicklas.johansson@vatterhem.se


Urvalsprocessen sker löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 13 april 2025.

 

OBS! Alla ansökningar ska skickas in via vårt rekryteringssystem. Vi har inte möjlighet att hantera de ansökningar som skickas in via mejl.

 

 

Krav

  • Slutförd gymnasieutbildning
  • Minst tre års arbetslivserfarenhet från administrativt arbete
  • Goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift
  • Behärskar Officepaketet och är van vid att jobba i olika datasystem

Meriterande

  • Behärskar du andra språk än svenska ser vi det som meriterande
  • Erfarenhet från arbete som förvaltningssamordnare eller motsvarande

 

Inför rekryteringsarbetet har Vätterhem tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

 

Du skickas direkt vidare till ansökningsformuläret på jobbet.se

Tack för ditt bidrag!

Hjälpte information på den här sidan dig?

Vätterhem loading